Basın Bültenleri

Basın Bültenleri

2 milyon yolcuya özel hizmet veriyor, Avrupa, ABD ve Ortadoğu pazarında büyüyor

İstanbul’dan yola çıkan TAV İşletme Hizmetleri havalimanında hız ve konfor arayanlar için geliştirdiği özel hizmetlerle 31 milyon avro ciroya ulaştı. Kazandığı ihalelerle işlettiği özel yolcu salonu sayısı 30’a ulaşan şirket, 2015 sonunda bu rakamı ikiye katlamayı ve hizmetlerini Avrupa, ABD, Afrika ve Ortadoğu’da yeni havalimanlarına taşımayı planlıyor.

Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları bünyesinde yer alan TAV İşletme Hizmetleri, 14 yıl gibi kısa bir sürede, işlettiği özel yolcu salonlarında yılda 2 milyondan fazla yolcuyu ağırlayan dev bir marka haline geldi. Son olarak Frankfurt, Münih ve Stuttgart havalimanlarındaki Air France/KLM Lounge’ların işletmesini üstlenen şirket yakında Washington Havalimanı’nda da hizmet sunmaya başlayacak. TAV İşletme Hizmetleri, 2015 sonuna kadar TAV’ın bulunmadığı havalimanlarında 30 ve üzerinde yeni lounge işletmeyi hedefliyor.

TAV İşletme Hizmetleri Genel Müdürü Bora İşbulan “Dünyada 2013’te yaklaşık 3,1 milyar kişi seyahat etti. Bu kişilerin yaklaşık yüzde 5’i lounge kullanıyor. Bu ölçekteki bir sektörde, lounge işletmeciliğinde küresel bir marka haline geldik. Bununla birlikte bu ölçekteki sektörümüzde daha çok pay almak için çok ciddi çalışmalar yürütüyoruz. TAV Havalimanları’nın işlettiği havalimanlarında edindiğimiz know how’ı küresel ölçekte başka ülke ve havalimanlarına da taşımaya başladık. Bu kapsamda Air France/KLM’in bizi çözüm ortağı olarak seçmesinden mutluluk duyuyoruz. Öncelikle, müşteri odaklı, genç ve dinamik ekibimizle dünyanın farklı havalimanlarında her gün binlerce yolcunun deneyimlediği hizmetlerimizi bu üç havalimanına da taşıyacağız. Frankfurt, Münih ve Stuttgart’taki yolcu salonlarında yılda yaklaşık 150 bin yolcuya hizmet vermeyi öngörüyoruz. Yılsonuna kadar Washington’da THY yolcu salonunu işletiyor olacağız. Önümüzdeki yıl ise hedef daha büyük TAV’ın işletmesi dışındaki havalimanlarında 30 lounge daha işletmeyi hedefliyoruz” dedi.

İşbulan ayrıca hedef bölgelerini Avrupa, ABD, Afrika ve Ortadoğu olarak sıraladı. İşbulan : “TAV İşletme Hizmetleri olarak Avrupa’da hâlihazırda hizmet verdiğimiz Almanya, Fransa, İngiltere, Belçika, İtalya, Letonya ve Hırvatistan’da büyüme planlarımızı yoğunlaştırdık. Amerika Birleşik Devletleri’nde ise Washington DC, Chicago, Dallas, Denver, San Francisco, Boston ve Los Angeles’te hizmet fizibilitesi yapıyoruz. Ortadoğu ve Afrika’da Umman’da Muscat ve Salallah, Dubai, Mısır, Senegal ve Kenya lounge işletmeciliği yapabileceğimiz diğer bölgeler. Önümüzdeki 5 yılda vizyonumuz ek 40 lounge’da hizmet verecek sistemi oturtmak” dedi.

Avrupa’nın en yoğun havalimanları arasında yer alan Frankfurt Havalimanı geçen yıl yaklaşık 58 milyon yolcuya hizmet verdi. Münih Havalimanı ve Stuttgart Havalimanı da sırasıyla yılda yaklaşık 39 milyon ve 10 milyon yolcu ağırlıyor.

TAV İşletme Hizmetleri, “primeclass” markası altında dört ülkedeki dokuz havalimanında toplam 29 özel yolcu salonunda hizmet veriyor. Şirket önümüzdeki dönemde THY’nin yurtdışındaki yolcu salonları ve AF/KLM portföyündeki yolcu salonlarının işletmesini üstlenerek büyümeyi hedefliyor.

Şirket ayrıca terminallerde kişiye özel ürün ve hizmetlerin yaratılması, reklam ve tanıtım alanlarının pazarlanması, ticari alan tahsisi, “primeclass” CIP Servis, özel yolcu salon işletmeciliği, TAV Tourism, TAVPort.com ve Airporteasy.com’u yönetiyor. Havalimanında hızlı geçiş, lounge kullanımı, otopark hakkı gibi ayrıcalıklar sunan ve üye sayısı 14 bini aşan “TAV Passport” Kart, “primeclass” Lounge Card üyelik programları da TAV İşletme Hizmetleri bünyesinde hizmet sunuyor.

Sayfayı / Siteyi Öner Sayfayı / Siteyi Değerlendir Sayfayı Yazdır Sayfayı Sık Kullanılanlara Ekle