Basın Bültenleri

Basın Bültenleri

TAV, Avrupa'da birinciliği bırakmıyor

Avrupa Uluslararası Havalimanları Konseyi ACI, TAV Havalimanları'nın işlettiği havalimanlarının yolcu artışlarını 2013'ün en iyileri olarak gösterdi. ACI'ın açıkladığı yolcu büyüme rakamlarına göre, İstanbul Atatürk Havalimanı, 2011 yılından bu yana koruduğu 25 milyon üstü yolcu kapasiteli havalimanları arasındaki liderliğini sürdürdü. Sıralamada Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes ve Makedonya'nın Ohrid Havalimanı da en iyiler arasında yer aldı. Avrupa Uluslararası Havalimanları Konseyi ACI tarafından yıllık yolcu büyümesi rakamlarına göre 4 kategoride gerçekleştirilen sıralamada TAV Havalimanları'nın işlettiği Atatürk Havalimanı 2012'ye göre yüzde 13,6 artışla kendi kategorisinde dördüncü kez aralıksız birinci oldu. Atatürk Havalimanı'nı yüzde 11,7 artışla Moskova SVO ve yüzde 9,2 artışla Moskova DME izledi. Ankara Esenboğa Havalimanı da 5-10 milyon kapasiteli havalimanları kategorisinde, yüzde 18,2 artışla liderliği yakaladı. İzmir Adnan Menderes Havalimanı ise aynı kategoride Polonya'nın başkenti Varşova'nın ardından yüzde 9,2 yolcu artışıyla üçüncü olarak gösterildi. Aralık verileri değerlendirildiğindeyse 5 milyon altı yolcu kapasiteli havalimanları arasında Makedonya'da TAV tarafından işletilen Ohrid Havalimanı yüzde 295,4 oranında artışla birinci oldu.  ACI Yönetim Kurulu Üyesi ve TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “ACI içinde Türkiye'deki yolcu büyüme rakamları tüm havalimanları istatistiklerini yükseltiyor. İstanbul zaten son dört yıldır hep zirvede. Özellikle TAV olarak işlettiğimiz İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes Havalimanı'ndaki yolcu büyümesi rakamları bizi çok gururlandırdı. Ayrıca Aralık ayında Makedonya'da işlettiğimiz Ohrid Havalimanı'nın verileri de bizi çok mutlu etti. Havalimanlarımızda yolcu artışının aynı hızla sürmesi için elimizden geleni yapıyoruz” dedi. Şener sektörün Avrupa'da bu yıl büyümeye geçmesine de vurgu yaptı: “Türkiye'deki büyüme grafiğini Avrupa havalimanlarında göremiyoruz. 2012 rakamlarına göre Avrupa'da yolcu rakamlarında ufak da olsa büyümeye geçilmesi bu anlamda sektörümüz için çok önemli. Avrupa havalimanları genelindeki yolcu büyümesi 2013'te ortalama yüzde 2,3 olarak gerçekleşti. Bu rakam, AB üyesi ülkelerin havalimanları arasındaysa yüzde 1 oldu” dedi. Yolcu büyüme rakamları, Avrupa’daki havayolu trafiğinin yaklaşık yüzde 88'ini temsil eden 180 havalimanı verileri göz önüne alınarak hesaplanıyor. ACI Europe üyesi havalimanları yılda ortalama 1,5 milyar yolcu ve 17 milyon metrik ton kargoya hizmet veriyor. 2013'te yolcu trafiği en çok artan havalimanları Grup 1 (Yıllık yolcu kapasitesi 25 milyon üstü havalimanları) İstanbul Atatürk %13,6, Moskova SVO % 11,7, Moskova DME % 9,2 Antalya % 8,5 ve Paris ORY % 3,8 Grup 2 (Yıllık yolcu kapasitesi 10-25 milyon arasındaki havalimanları) İstanbul Sabiha Gökçen %27, St Petersburg %15,2, Berlin TXL %7,1, Dublin %5,6 ve Stockholm ARN %5,3 Grup 3 (Yıllık yolcu kapasitesi 5-10 milyon arasındaki havalimanları) Ankara Esenboğa %18,2, Varşova WAW % 11,4, İzmir Adnan Menderes %9,2, Alicante % 8,9 ve Bergen % 7,6 Grup 4 (Yıllık yolcu kapasitesi 5 milyondan az havalimanları) Arad % 172, Chita %30,1, Zadar % 27,6, Kazan % 24,3 ve Tivat %23,9 Aralık 2013'te yolcu trafiği en çok artan havalimanları Grup 1 (Yıllık yolcu kapasitesi 25 milyon üstü havalimanları) İstanbul Atatürk % 12,7, Moskova SVO % 11,5, Antalya % 8,3 Paris ORY % 7,6 ve Amsterdam % 5,4 Grup 2 (Yıllık yolcu kapasitesi 10-25 milyon arasındaki havalimanları) İstanbul Sabiha Gökçen % 44,6, St Petersburg % 13,9, Malaga %11,8 Stockholm ARN % 11, ve Lizbon % 10,8 Grup 3 (Yıllık yolcu kapasitesi 5-10 milyon arasındaki havalimanları) Ankara Esenboğa %21, Lanzarote % 15,5, Kiev % 14,2 İzmir Adnan Menderes % 11,8 ve Edinburgh % 11 Grup 4 (Yıllık yolcu kapasitesi 5 milyondan az havalimanları) Makedonya Ohrid (+295.4%), Vatry (+72.5%), Bournemouth (+51.1%), Kaunas (+39.2%) and Arad (+38.1%)

Sayfayı / Siteyi Öner Sayfayı / Siteyi Değerlendir Sayfayı Yazdır Sayfayı Sık Kullanılanlara Ekle